Samen RKC en Stichting ES bundelen krachten

Waalwijk, 01 november 2013

Stichting Samen RKC & Stichting ES voor een sterkere samenleving

Vandaag hebben stichting Samen RKC en Stichting ES hun handtekening gezet onder een samenwerkingsovereenkomst met als centraledoelstelling het bewerkstelligen van een sociaal en emotioneel sterkere samenleving!

Soms lopen emoties hoog op
In de sport krijgen mensen te maken met winnen en verliezen, successen en tegenslagen, net zoals in het ‘gewone leven’. Sommige tegenslagen kun je best hebben maar soms wordt het teveel en lopen emoties hoog op. Dan red je het even niet alleen en heb je behoefte aan iemand die naar je wil luisteren en je emotioneel kan ondersteunen. Via http://www.stichtinges.nl staat online een professioneel team voor je klaar om je kosteloos hulp te bieden. Of het nou gaat over het verlies van een dierbare, een ziekte, een relatie die voorbij is, financiële zorgen of eenzaamheid, ES is er voor je, ongeacht welke reden.
Binnen stichting Samen RKC is er óók aandacht voor de sociale kant van de samenleving. Vanuit hun maatschappelijke rol maakt Samen RKC zich sterk voor het verbinden van mensen en bevolkingsgroepen. Twee stichtingen uit Waalwijk met een gezamenlijk doel! Een uitgelezen voorzet tot een bundeling van krachten.

Samen in actie
Daarom komen stichting Samen RKC en Stichting ES samen in actie!
Jaarlijks zullen beide stichtingen één gezamenlijke activiteit organiseren. Daarnaast zal er vanuit beide kanten expertise uitgewisseld worden bij lopende activiteiten. Dit seizoen gaat Samen RKC Stichting ES ondersteunen bij het werven van deelnemers voor de Rotary Santa Run 2013. Rennende Kerstmannen, -vrouwen en -kinderen kunnen dit jaar kiezen voor welk goed doel ze lopen: Hospice, de Voedselbank, inloophuis Toon, de Strohalm of Stichting ES. Stichting Samen RKC loopt warm voor Stichting ES. In de nieuwe RKC WAALWIJK Fanshop kunnen alle SantaRunners zich dan ook voor dit sportieve evenement inschrijven. Vanaf 09 november liggen de inschrijfformulieren klaar.

Niemand buitenspel
Tim van Riel, van Samen RKC, is blij met de samenwerking. “Het afgelopen jaar heeft RKC Waalwijk zich geprofileerd als een maatschappelijk betrokken organisatie, door alle projecten en activiteiten die onder de naam Samen RKC zijn geïnitieerd. Wij willen naast het organiseren van projecten voor een gezonder beweeg- en leefklimaat, talentontwikkeling en respectvolle leefomgeving ook ons steentje bijdragen aan goede doelen zoals Stichting ES. Door het ondertekenen van de samenwerkingsovereenkomst willen we opnieuw laten zien dat RKC WAALWIJK meer is dan alleen voetbal”, aldus Van Riel.

Hein Heijen en Irene Slaats, oprichters Stichting ES, sluiten zich bij deze woorden aan. Slaats: “Wij zijn ook erg blij met deze samenwerking. Iedere dag merken we dat er mensen zijn die het emotioneel gezien even niet alleen kunnen, die support nodig hebben om weer grip op hun leven te krijgen. Daarbij helpen wij graag. Maar dat kunnen we niet alleen. Daar hebben we financiële bijdragen van sponsoren voor nodig en ook de steun van andere maatschappelijk geëngageerde organisaties met een breed draagvlak zoals Samen RKC. Samen kunnen we er voor zorgen dat er emotioneel gezien niemand buitenspel wordt gezet.”

==================================================================================
Voor meer informatie over Stichting Samen RKC
Projectleider Samen RKC, Tim van Riel. Email: tim.vanriel@rkcwaalwijk.nl

Voor meer informatie over Stichting ES,
Bestuurslid en oprichter Stichting ES, Irene Slaats.  Email ireneslaats@stichtinges.nl

ES is er. Voor jou. Zonder kosten. Als je het even niet meer alleen kunt.