Yuri van Gelder nieuwe ambassadeur Stichting ES

NOG STEEDS ENORM BLIJ MET ONZE AMBASSADEUR YURI VAN GELDER!!!!

Yuri van Gelder staat pal achter Stichting ES!

Waalwijk, 27 mei 2014. Na het behalen van de Team-finale tijdens het EK in Sofia afgelopen weekend richt hij nu zijn pijlen op de 28ste editie van de zomerspelen in Rio de Janeiro in Brazilië. Over twee jaar is het zover. Voor Yuri is het moment aangebroken om aan zijn fans te laten zien dat hij er weer is, in volledige topvorm. Hij staat zowel fysiek als mentaal sterk en dat mag met recht krachtig genoemd worden!

Een topprestatie komt niet zomaar uit de lucht vallen
Nadat Yuri van Gelder op 5 jarige leeftijd met turnen begon, regende het medailles. Met de bijnaam Lord of the Rings geldt hij als één van de beste ringenturners ter wereld. Maar een topprestatie komt niet zomaar uit de lucht vallen. “Voordat je een goede prestatie kunt neerzetten, moet je flink wat overwinnen. Het is een combinatie van een uiterst gedegen opgebouwde topconditie en de juiste mentale kracht.” Alleen op deze manier vind je balans tussen twijfel en triomf.

Doorzettingsvermogen én een duidelijk doel voor ogen
Al van jongs af aan zit het er bij Yuri in: competitief zijn, willen winnen en streven naar perfectie. Met als consequentie dat hij ook moest leren omgaan met de keerzijde van succes.
Continu alle schijnwerpers op je gericht, mensen die je de hemel in prijzen, ‘succesvrienden’ die alleen naast je staan in tijden van roem, verleidingen en andere zaken die je uiteindelijk geen goed doen. Als je daardoor te veel wordt afgeleid, raak je je doelgerichtheid kwijt. Funest in de topsport, maar volkomen menselijk.

Een goede levensles op zak
Dan komt het er op aan om je koers duidelijk en opnieuw te bepalen. Yuri weet als geen ander dat het dan heel fijn is als er iemand naar je luistert, als er iemand voor je is. Iemand zoals Stichting ES. Belangeloos en zonder oordeel. Anoniem en toegankelijk voor iedereen. Zodat je je eigen kracht weer terug kunt vinden en opnieuw, vanuit je eigen doorzettingsvermogen en zelfkennis, doelgericht aan de slag kunt gaan. Net als Yuri, in volle kracht vooruit met de ervaring van een goede levensles op zak.

Ambassadeur voor Stichting ES
Een topprestatie zet je nooit alleen neer. Steun is voor een topsporter van groot belang. Zonder morele steun van een coach of familie heb je het idee er alleen voor te staan. Maar niet iedereen heeft een achterban of trouwe fans waarop je dan kunt steunen. Daarom heeft Yuri zich als ambassadeur bij Stichting ES aangesloten. Om iets terug te doen voor mensen die het emotioneel even niet alleen kunnen.

Wij luisteren. Chatten met ES lucht op. Dagelijks van 9.00 tot 24.00 uur.