Wie is ES

Missie – Waar staan we voor?

Wij hebben een missie! Die missie is dat mensen met emotionele problemen zich in Nederland niet geïsoleerd of alleen hoeven te voelen. Wij werken met een team van 3 professionals, 50 vrijwillige professionals in de dop en een handvol bestuursleden om dit te realiseren. Dit doen wij met name door het voeren van veilige en vertrouwelijke chathulpgesprekken. Met mensen die online hun hart willen luchten en hun emotionele problemen willen delen. Met mensen die oplossingen en omgangsvormen zoeken voor problemen die op hun pad zijn gekomen. Ook het beantwoorden van vragen op dit terrein per e-mail, valt onder de taken van ES. Net zoals het geven van presentaties om meer aandacht te vragen voor emotionele problemen.
Iedereen die kan chatten, Nederlands kan schrijven en emotionele problemen ervaart kan 7 dagen per week tussen 9.00 uur in de ochtend en 24.00 uur in de nacht anoniem en kosteloos een beroep doen op onze chathulplijn.
Wij zijn een bevlogen organisatie met korte lijnen en maken gebruik van chat, de moderne en laagdrempelige digitale manier van communiceren. ES werkt zonder gemeentelijke of overheidssubsidies. Onze diensten kunnen kosteloos worden aangeboden door de geweldige inzet van onze vrijwilligers en de (financiële) bijdrage van onze sponsoren.

Visie – Waar gaan we voor?

We willen zoveel mogelijk mensen bereiken die behoefte hebben emotioneel hun hart te luchten over problemen die soms horen bij het leven maar zo verschrikkelijk zwaar kunnen vallen. Via onlinechat kunnen mensen rekenen op een goed en gedegen gesprekspartner die verstand heeft van emotionele problemen, die daarvoor studeert: een stressprofessional die mensen helpt hun veerkracht weer terug te vinden. Uit reacties die we ongevraagd van chatgebruikers ontvangen blijkt dat een chatgesprek met Stichting ES ‘oplucht’, ‘ruimte geeft’, ‘beter laat voelen’, ‘fijn is’ en dat je daardoor ‘weer verder kunt, ‘minder verdrietig bent’, ‘jezelf bevrijd voelt. We maken ons er samen met onze sponsoren hard voor dat we deze vorm van steun gratis kunnen blijven bieden voor nu en in de toekomst.

Doelgroep – Voor wie?

Ervaar jij stress of emotionele problemen? Is er iets gebeurd waardoor je leven op zijn kop staat, zoals een ontslag, scheiding, ernstige ziekte of groot verlies? Of sluipt er iets in je leven waarover je geen controle lijkt te hebben, zoals huiselijk geweld, drankprobleem, moeilijkheden binnen je relatie of gezin? Ben je eenzaam, depressief of heb je liefdesverdriet? Deze problemen, die iedereen kunnen overkomen, kunnen je het gevoel geven dat je de grip op je leven kwijt bent. Het kan daarom fijn zijn om met iemand te praten die naar je luistert.

De dagelijkse leiding van Stichting ES is in handen van:
Anna Nijburg

Het bestuur van Stichting ES bestaat uit:
Lot Gijzen, notaris
Marieke Kokkeler, communicatiedeskundige
Reinier van Loon, econoom
Irene Slaats, psychosociaal therapeut
Rob van Vakderen, huisarts

Stichting ES is een erkend Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI).

Digitale publicatieplicht.

ES is er. Voor jou. Zonder kosten. Als je het even niet meer alleen kunt.